De undertryktes pedagogikk
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • De undertryktes pedagogikk
Språk
  • Språk: nob.
Hylleplassering
  • 370.1 F
Klassifikasjon
Serie
År
  • 1999
Noter
  • Den brasilianske pedagogen Paulo Freire har gitt et viktig bidrag til undervisning og bevisstgjøring av undertrykte og analfabeter i Den tredje verden, men har også vært til stor inspirasjon i vår del av verden. I dette klassiske pedagogiske verket, som første gang forelå på norsk i 1974, gjør han nærmere rede for sin pedagogiske metode. Freire viser hvordan uvitende, passive og undertykte mennesker kan få selvtillit og bli kritiske, aktive ogutvikle ny kunnskap. Hans framgangsmåte, basert på dialog - med lærere så vel som med politiske ledere - hadde revolusjonær sprengkraft i Den tredje verden. Har innledning av sosialpedagogen Eva Nordland.
ISBN
  • 82-417-1013-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001361 am a2200241uc 4500
*001106084
*00520211220134918.0
*007t|
*008990616b||||||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a82-417-1013-5$qh.$cNkr 285.00
*035  $a(BIBBI)0105008
*041  $heng$hpor
*082 4$qNO-OsBA$a370.1$25
*090  $c370.1$dF
*1001 $aFreire, Paulo$d1921-$jbras.
*24513$aDe undertryktes pedagogikk$coversatt av Sissel Lie
*2461 $aPedagogy of the oppressed$iOriginaltittel
*250  $a2. utg., 1. oppl.
*260  $aOslo$bAd Notam Gyldendal$c1999
*300  $a174 s.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*500  $aOversatt etter: Pedagogy of the oppressed. Originaltittel: Pedagogia do oprimido
*5208 $aDen brasilianske pedagogen Paulo Freire har gitt et viktig bidrag til undervisning og bevisstgjøring av undertrykte og analfabeter i Den tredje verden, men har også vært til stor inspirasjon i vår del av verden. I dette klassiske pedagogiske verket, som første gang forelå på norsk i 1974, gjør han nærmere rede for sin pedagogiske metode. Freire viser hvordan uvitende, passive og undertykte mennesker kan få selvtillit og bli kritiske, aktive ogutvikle ny kunnskap. Hans framgangsmåte, basert på dialog - med lærere så vel som med politiske ledere - hadde revolusjonær sprengkraft i Den tredje verden. Har innledning av sosialpedagogen Eva Nordland.
*830 0$aBasis
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Hareid folkebibliotek370.1 F