Møter med barnelitteratur: introduksjon for lærere
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Møter med barnelitteratur: introduksjon for lærere
Medansvarlig
Språk
  • Språk: nob.
Hylleplassering
  • 809 M
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Hvordan kan man tenne leselyst hos barn? Hvordan finner man de beste bøkene for hvert enkelt barn i en klasse? Boken gir en introduksjon til viktige sjangre innen barnelitteratur samt arbeids- og tenkemåter som gir barna fruktbare møter med litteratur. Den inneholder praktiske råd om hvordan litteraturen kan brukes i undervisning, og hvordan læreren kan bruke litteraturen for å forstå andres livsverden eller fremme forståelse for klima og bærekraft. Videre forteller forfatterne om hvordan de ulike sjangrenes særtrekk skapes, både i tradisjonelle bøker og i nye medier. De tar for seg temaer som eventyr og fantasy, bildebøker og visuelle barneromaner, sakprosa, realistiske fortellinger og fortellerteknikk i dataspill. Boken henvender seg til alle som formidler litteratur til barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
ISBN
  • 978-82-15-02740-1
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*00001689aam a22002294c 4500
*001133009
*00520211220135104.0
*007t|
*008      b||||||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02740-1$qh.$cNkr 449.00
*035  $a(BIBBI)0527236
*08204$qNO-OsBA$a809.89282$223/nor
*090  $c809$dM
*24500$aMøter med barnelitteratur$bintroduksjon for lærere$cRuth Seierstad Stokke, Elise Seip Tønnessen (red.)
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300  $a391 s.$bkol. ill.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5058 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register
*5208 $aHvordan kan man tenne leselyst hos barn? Hvordan finner man de beste bøkene for hvert enkelt barn i en klasse? Boken gir en introduksjon til viktige sjangre innen barnelitteratur samt arbeids- og tenkemåter som gir barna fruktbare møter med litteratur. Den inneholder praktiske råd om hvordan litteraturen kan brukes i undervisning, og hvordan læreren kan bruke litteraturen for å forstå andres livsverden eller fremme forståelse for klima og bærekraft. Videre forteller forfatterne om hvordan de ulike sjangrenes særtrekk skapes, både i tradisjonelle bøker og i nye medier. De tar for seg temaer som eventyr og fantasy, bildebøker og visuelle barneromaner, sakprosa, realistiske fortellinger og fortellerteknikk i dataspill. Boken henvender seg til alle som formidler litteratur til barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aBarne- og ungdomslitteratur$xHistorie og kritikk$2BS
*700  $aStokke, Ruth Seierstad$d1968-$eredaktør$4edt$jn.
*700  $aTønnessen, Elise Seip$d1951-$eredaktør$4edt$jn.
*900  $aSeip Tønnessen, Elise$zTønnessen, Elise Seip$9nor$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til